jueves, 27 de mayo de 2010

Espai Garum 38. Ferran Ginebrosa ens mostra El cel de la Terra

Diuen que la NASA les fa millor i, que el Hubble, també les fa millor, potser si però, ells tenen tecnologia gairebé infinita i Ferran Ginebrosa ens demostra que amb pocs mitjans també es pot fer astrofotografia.
Nebuloses, galàxies, constelacions i per descomptat, la Lluna, és el que l'autor ens mostra en l'exposició El cel de la Terra, la nº 38 de l'Espai Garum, la sala d'art més petita del món.
Són 12 fotografies de coses que podem veure si mirem cap al cel, de nit. Imatges creades per una llum que, en algunes d'elles, va ser emesa fa milers d'anys perquè, en un precís instant, l'obturador de la càmera de Ginebrosa s'obrís deixant passar aquesta llum sobre el material sensible, formant allò que és invisible per a l'ésser humà: l'Univers.
L'exposició El cel de la Terra de Ferran Ginebrosa s'inaugura el diumenge 6 de juny a les 12h i estarà exposada fins al dia 2 de juliol de 2010.

domingo, 23 de mayo de 2010

Qüestionari EL9NOU a Màrius Gómez

El Diari EL9NOU té una secció que diuen Calaix i en ella, cada divendres, fan un qüestionari de cinquanta preguntes. Ahir van publicar aquest qüestionari amb les meves respostes.
No sé si el que jo pugui dir és interessant per als lectors però, poder fer-ho, ha estat un plaer divertit i agraeixo a EL9NOU haver comptat amb mi.
A més el fotògraf Ramon Ferrandis no ho va tenir fàcil per retratarme devant de l'Espai Garum..., ho va aconseguir?
(Per veure el text fes doble clic a la foto)

domingo, 9 de mayo de 2010

Bernardo Muñoz expone en Espai Garum "Algunas fotos de viajes"

Hoy domingo a las 12 h se ha inaugurado la exposición nº37 de Espai Garum, la sala de arte más pequeña del mundo.
La serie Algunas fotos de viajes del ilustrador Bernardo Muñoz nos muestra 12 fotografías realizadas entre 1998 y 2006 en diferentes países. Son fotografías analógicas ejecutadas con todo el rigor del encuadre completo, una técnica que le permite a Muñoz proyectar su espacio creativo habitual de la viñeta al lenguaje fotográfico: picados y contrapicados, cortes radicales, masas densas de grises, miradas huidizas..., son recursos compositivos que nos invitan a pensar en que forman parte de una historia. Son momentos en los que se intuye un antes y un después.
Durante la inauguración los asistentes han podido disfrutar con la amena conversación del autor, que durante más de 45 minutos ha respondido, a las preguntas que se le formulaban, con respuestas que no han hecho nada más que incrementar el interés por su obra y por su método de trabajo.
La exposición podrá verse hasta el día 4 de Junio

domingo, 2 de mayo de 2010

Espai Garum 37. Bernardo Muñoz expone "algunas fotos de viajes"

La exposición número 37 de Espai Garum nos traslada a Japón, Estados Unidos, Rumanía, Birmania, Etiopía..., países sobre los que Bernardo Muñoz nos muestra su particular mirada fotográfica.
“Lo más interesante de los sitios donde uno va a parar (es decir, donde uno va de vacaciones) son precisamente las personas, aunque no siempre es fácil fotografiarlas” . Con esta premisa el autor nos muestra la serie fotográfica "Algunas fotos de viajes" que responde a una lucha interna. Una lucha que se balancea entre la vergüenza de pedir permiso, con la lógica perdida de espontanedad, y el acto ilícito de robar su imagen a los desprevenidos modelos.
El autor se mueve habilmente en una frontera que le permite crear imágenes de una gran intensidad visual.
La exposición "Algunas fotos de viajes" de Bernardo Muñoz se inaugura el domingo 9 de Mayo a las 12h y estará expuesta hasta el día 4 de Junio.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...